De Streekboer

www.destreekboer.nl

Business Voice winnaar 2015 Janco Heida over ondernemen

Op 29 november vond de tweede editie van de Business Voice of Heerenveen plaats. In aanloop naar het evenement sprak een van de organisatoren, Koen Oldenburger, Community Banker bij de Rabobank in Heerenveen, met Janco Heida, mede-oprichter en mede-eigenaar van De Streekboer. De Streekboer was winnaar van het evenement in 2015. De streekboer is een initiatief dat een markt voor streekboeren organiseert zodat zij hun eerlijke producten direct aan de consument kunnen verkopen.

Waarom deed je mee aan de Business Voice?

“De Rabobank en mijn directe omgeving wezen me op het evenement. Op het moment dat het evenement werd georganiseerd waren we erg druk met de voorbereidingen van het openen van een ophaalpunt van streekproducten in Joure. Toch heb ik er tijd voor gemaakt, omdat de coaches die verbonden zijn aan de Business Voice je helpen met het pitchen van je bedrijf. Veel ondernemers kunnen dit niet goed, terwijl het wel heel belangrijk is in het contact met klanten en andere relaties. Door goed te pitchen maak je je omgeving enthousiast over je bedrijf en gaan mensen over je praten. Verder was het netwerk rondom de Business Voice belangrijk als klankbord. Ik heb veel nuttige contacten gelegd bij de Business Voice, zoals met de Stichting Ondernemerssteun en de Rabobank. Met hen heb ik nog vaak contact omdat ons bedrijf volop in ontwikkeling is”

Wat heeft deelname aan de business voice je opgeleverd?

“Deelname heeft me de nodige ruchtbaarheid en leuke nieuwe contacten opgeleverd. Het winnen van een wedstrijd als dit heeft me ook echt een winnaarsgevoel gegeven. Mensen vroegen regelmatig: jij bent toch ondernemer van het jaar geworden? De business voice heeft ons als team echt een vliegende start opgeleverd!”

Wie zou je aanraden mee te doen?

“Elke ondernemer die het een uitdaging vindt om zijn bedrijf in een beknopte pitch neer te zetten zou mee moeten doen met de Business Voice. Daarnaast is het super leerzaam om voor een groot publiek je verhaal te houden. Na de Business Voice heb ik dat nog regelmatig mogen doen. Door deelname aan de Business Voice sta ik nu veel makkelijker voor een grote groep mensen!”